torsdag 6 december 2007

Några lugna dagar

Har blivit så att jag dragit ned lite på bloggandet för att försöka ta tag i några andra saker jag också varit dålig på.

Ekonomi var en stor "brist" dock känns det som jag börjar hamna på rätt spår, för några månader sedan var målet att ha iaf tre månadshyror undanstoppade om det hände något oförutsett. Målet är nått med råge, ca 20000kr låg det på och det är jag förbi med 5000 över. Men jag är inte klar med ekonomibiten utan LÅNGT ifrån där jag egentligen vill vara.

Städning är den andra stora bristen, jag hatar att städa och allt som har med städning att göra. Förstår självklart att det är ett nödvändigt ont och jag brukar städa lite då och då men på det stora hela har vi det väldigt stökigt jag och min sambo. Så förändringens vindar blåser även på detta område, 1 rum a 20-30min om dagen har vi lagt upp så här i början så får vi se om det går att dra ner på det senare. Detta har fungerat i några dagar nu och jag som är ledig idag skall ta sovrummet efter att jag skrivit detta.

Träning är nr3 och den biten jag just nu väntar med, de två första har fått företräde och jag tror personligen att om du förändrar för mycket på samma gång är chansen stor att du skippar allt och går tillbaka till dina gamla vanor och det är inget jag vill just nu.

Rent ekonomiskt har mina fonder sprungit upp på +4,51% vilket känns rätt skönt efter att dom legat minus ett tag. 25684kr har vi undanstoppat, en ganska mjäkig summa för de flesta men för oss är det hur mycket som helst och tryggheten i att ha mer än en månadslön undanstoppad är hur skönt som helst!

Ha en bra Torsdag där ute!

Inga kommentarer: