onsdag 24 juni 2009

Adsense, blåsning?

Har haft adsense uppe på min blogg sedan den startades, har tyckt det varit skoj att gå in där och kolla ibland för att se om man tjänar några pengar.

Sakta men säkert har jag närmat mig de där 100$ som krävs för utbetalning, men precis nu när den slog över och utbetalning skulle ske får jag ett email om att mitt konto utgör en betydande risk för deras annonsörer. Alltså VAFAN! Skojar ni med mig?
Självklart står det i deras finstilta att alla pengar man tjänat in brinner inne om ens konto stängs av, detta hade jag inte haft något som helst problem med om det vore så att jag klickade på mina annonser själv, men det gör jag inte.

Har såklart överklagat detta men fått tillbaka detta svaret :
"Hej !

Tack för att du gav oss mer information. Vi har noga granskat din
kontoinformation och övervägt dina synpunkter, men har åter bekräftat att
ditt konto utgör en betydande risk för AdWords-annonsörer. Därför kan vi
inte godkänna din ansökan om att återinföra kontot. Tack för din
förståelse."

Jag visar INGEN förståelse eftersom ni inte vill förklara varför jag stängts ner, jag förmodar att google stänger ner de flesta små användare för att slippa betala..

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Ett av de vanligaste problemen är att man själv klickar på sina annonser alternativt att en liten grupp trycker mycket på annonserna. Trist.

Pengar och cash sa...

Jag kommer förmodligen råka ut för samma öde. Har "råkat" klicka på en annons en gång. Samt att jag haft jättemånga klick enskilda dagar. Men många har haft problem med det där. Dom kan väl istället dra av lite pengar eller straffa en med några procent om det inträffar istället för att dra in hela skiten. Förstår att du blir irriterad och att du känner dig orättvist behandlad.