onsdag 17 juni 2009

Jag börjar bli tjock och det är dyrt

Sedan jag började på mitt nuvarande jobb har jag bara blivit fetare och fetare av en hyffsat simpel anledning, jag dricker förvånansvärt mycket läsk..

Jag är inte alls förtjust i godis utan är mer av en "salt" människa, så chips och liknande är det som föredras, men just läsk är min akilleshäl.

I medel suger jag nog i mig minst någon burk om dagen, vissa dagar mindre vissa dagar mer, förutom att det inte är bra för kroppen kostar det givetvis en hel mängd pengar så nu är det dags att försöka dra ner lite. Förmodligen dricker jag MYCKET mer än vad jag tror så jag skall börja redovisa läskintaget här till höger. Sen är jag hur bra som helst på att istället för läsk dricka en kopp varm choklad på jobbet, även denna är inge vidare i tjockissynpunkt..

Phuu, detta kommer bli extremt jobbigt.. Sockerberoende är inte att leka med.

(kom precis på när jag redan skrivit detta och gjort min läsksammanställning har brevid att från början trodde jag att jag bara druckit en 25cl Powerking idag, men när jag funderade igenom kom jag på att jag glömt hur mycket som helst)

Inga kommentarer: