torsdag 13 mars 2008

Nytt jobb!

Har blivit erbjuden ett nytt jobb på min avdelning, blir som "andraman" efter avdelningschefen. Innebär ett lönelyft och ökat ansvar för såkallad daglig drift. Skall även bestämma över 5-6 personer som kommer jobba under mig. Allt frid och fröjd så långt men det är så att jag har en arbetskollega som är lika kvalificerad som jag är dock några år yngre och som jag förstår det har han tagit väldigt illa upp att jag fick denna tjänsten och inte han. Så allt har känts lite halvbra den senaste dagen, hur bra som helst att man klättar uppåt men det är ju skit att arbetskamraterna är småsura för att dom inte fick tjänsten..

Är detta något man måste leva med på vägen uppåt? Jag vill inte trampa på någon annan när jag försöker klättra uppåt men det verkar helt omöjligt att undvika och jag kan inte tacka nej till tjänsten bara för att någon annan också vill ha den eller hur?

4 kommentarer:

Jobba dig rik sa...

Om man försöker göra alla nöjda kommer det sluta med att ingen blir nöjd allra minst än själv.

Så du gör ju helt klart rätt i att ta befodran om du vill ha den och vara nöjd med att cheferna känner förtroendet att välja dig.

Martin för framtiden sa...

Japp kommer självklart ta den tjänsten, allt är redan klart och om dom tycker jag är "bäst" av de 7 personer som jobbar på avdelningen skall man suga åt sig och glädjas över sin insats!

Växla ner sa...

grattis och trevlig helg

Life sa...

KLART du inte ska tacka nej för den sakens skuld. Tycker du har ett samvete som heter duga, när du tänker på din "sura" kollega, heder åt dig! GLÄD dig åt att de uppskattar dig, blir någon sur får de antingen visa att de är bättre eller fortsätta vara sura.

GRATTIS!!!