onsdag 26 mars 2008

Spenderar byxorna har varit på!

Har varit och hälsat på en förälder i några dagar, denne trevliga person är förtidspensionär med allt vad det innebär ekonomiskt. Tror h*n får ut någonstans runt 10000/mån och av det har h*n kvar runt 3000 när hyra och liknande är betalt, alltså inte mycket alls kvar.

Så jag och brodern plockade med den lyckligt utvalda föräldern till IKEA och handlade, det är förvånande hur mycket man kan få om man inte köper några dyra möbler där.

Väl hemma hos flickvännen igen blev det till att åka till IKEA igen, denna gången blev det en hel uppsättning hyllor, nytt skrivbort, nytt matbord samt stolar till detta.. Sen till den dyra prytteln.. Jag bestämde mig för att köpa en ny LCD TV efter många om och men! Så nu står den där och ser fin ut min lilla 40"s samsung R87a. Finfin tv om ni frågar mig.

Detta har dock grävt en stor grop i ekonomin den kommande månaden, har dock inte rört några sparpengar alls så allt känns som frid och fröjd. Hade den hemskaste räkningsmånaden någonsin för oss förra månanden vilket innebär att det inte var så mycket den här månaden, vi har även pengar "kvar" som vi kan lägga på kvartalsräkningarna innan dom kommer. Det är något jag rekommenderar starkt för det är inget kul när man får 20k i räkningar en månad!

1 kommentar:

Anonym sa...

helloj!
kikar in.