lördag 8 mars 2008

kollat loanland igen, ekonomin bedrövlig!

Har idag gjort ett nytt tappert försök att se om det finns något som fångar mitt intresse på www.loanland.se men det går sådär, finns fortfarande för få "auktioner" ute för att det skall vara något att investera lite extra pengar i. Något roligt hittade jag dock på deras sida. Titta på killen ute till höger, han är i widescreen medans de andra inte är det!






Mina fina fonder går helt bedrövligt, dom hade hankat sig upp till -6% men rasade ner till -14 på bara 2 dagar, känns inte speciellt bra men vad gör man?

4 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Ser rätt roligt faktiskt ut på bilden när jag läste vad du skrivit. Fick mig ett skratt (;

Karriärmorsa sa...

Vad är din tanke med att hitta nått att investera i på Loanland?
Lite nyfiken, då konceptet är nytt för mig.

//KM

Martin för framtiden sa...

Tanken är att de pengar man inte behöver och som sitter på ett bankkonto med låt oss säga runt 4% ränta borde kunna generera mer pengar någon annanstans. Har redan en del pengar i fonder och liknande så jag vill testa något annat!

Sedan kommer du om allt går väl att få tillbaka dessa pengar varje månad, lite som en extra lön, kan nog vara ett ganska trevligt sätt att få en "extra" inkomst. Dock känns loanland för litet än så länge, speciellt om man tittar på de amerikanska motsvarigheterna som www.prosper.com (där måste man dock ha en ett amerikansk personnummer och bo i usa för att få vara med)

Anonym sa...

Den enda som kommer att bli rik på ideen är loanland. Låntagaren sätter en ränta som understiger den banken vill har rimligtvis. Som privatperson måste man ligga under denna nivå samt loanlandsp påslag.