torsdag 28 februari 2008

Hälsat på förälder

Var hos min pappa igår och hälsade på, lite för att hämta en grej jag beställt av honom (elektroniknörden slog till igen och en ny 500gigs hårddisk sitter i datorn, är nu uppe i smått löjliga 1.75terabyte). Men var även där för att hälsa på min lillasyster som är världen sladdis med mäktiga 25års åldersskillnad från mig (inte samma mamma dock). Hon kommer bli faster vid 2års ålder, det ni!

Vi satt och pratade lite om sparande och investerande något vi ALDRIG har pratat om tidigare, min far är en väldigt framgångsrik militär och pengar har dom ganska gott om, så dock även utgifter med bilar och hus som äter upp nästan allt kan jag tänka. Han har aldrig varit intresserad av att spara i fonder och aktier då han säger sig inte haft tid att sätta sig in i det. Jag å andra sidan har blivit väldigt intresserad och talat varmt om sparandets vara eller inte vara, så nu har han via några gamla kollegor som har någon sorts fond/investerar klubb börjat att spara i fonder samt att aktivt förvalta sin pension. Han ångrar att han inte börjat mycket tidigare och tyckte det var väldigt bra att jag börjat vid min "ringa" ålder av 26.

Känns alltid bra att få uppskattning för sina åsikter och handlingar av sina föräldrar så idag är allt frid och fröjd, solen skiner och jag skall ta och städa lite! Även fonderna jag äger verkar ha fått lite vårkänsla och ligger nu på ca -7% vilket är det bästa på ganska länge!

Inga kommentarer: