måndag 30 mars 2009

Två dagar med kli i fingrarna

Jag är en typisk jobbhandlare, tyvärr arbetar jag precis brevid ett Willys som är sjukt billiga på godis och läsk. Detta har gjort ett stort hål i min plånbok samt att min midja har nått ovanligt höga värden på måttbandet.

Nu är det stopp med det!

Då det denna månaden inte ryms i min mäktiga dagsbudget på ungefär 115kr/dag har jag helt enkelt låtit bli att handla något på dagarna. Vanligtvis hade jag nog inte reflekterat alls över att jag inte köpt en endaste sak på två dagar, men nu när man vet att man skall försöka att inte köpa något så vill man verkligen!

Det är ju helt sjukt att man kan bli "rastlös" av att inte handla något, är konsumption så otroligt djupt rotat i mig?

2 kommentarer:

slantar sa...

tipsar om LCHF ,så kommer du över det där sockerberoendet du har-det är därför du är sugen på sött.
undviker du kolhydrater håller du dig mätt.
kolla in min hemsida:
hhtp://gardens.dinstudio.se
eller varför inte:
http://kolhydrater.ifokus.se

Martin för framtiden sa...

Jag är en väl medveten sockerfantast, 3-4 burkar läsk om dagen brukar slinka ner vanligtvis. Nu är det dock stopp, har inte sugit i mig en enda på snart två veckor och suget börjar avta för varje dag. Viljestyrka.