torsdag 28 maj 2009

Statoil framtidens bolag?

Idag har jag via jobbet varit på långväga besök hos en av våra logistikpartners. Då jag åkte iväg "tidigt" för mig så stannade jag på Statoil och tänkte köpa mig något att dricka på vägen. Väl där inne kändes det som jag snabbt förflyttades till 2029 fast med bibehållen lön, en 50cl flaska cola för 22kr och en bulle för 20..

Med dagens inflation bör väl vilken vanlig butik som helst sälja samma saker för samma pris ungefär 2029?

Själv är jag lite fast i energidrycks träsket och brukar gilla de nya stora burkarna som börjar säljas lite varstans, men denna gången tyckte jag det var lite väl magstarkt, en stor redbull kostade 35kr!

Tyvärr var klockan så lite att jag inte hade något direkt val att handla någon annan stans, men om ni vill testa att göra ett hopp in i framtiden är det bara att besöka närmsta statoil eller pressbyrån och mys lite i ljuset av 2029!

Inga kommentarer: