torsdag 10 januari 2008

Bil är väldigt dyrt när allt inte går som det skall..

Igår när jag åkte och hämtade tjejen vid pendeltåget så blinkade oljelampan till på instrumentpanelen och det visade sig att det inte var så mycket olja kvar (yes, jag vet att man skall kolla det där oftare, något jag i framtiden kommer att göra). Så eftersom jag är ledig idag så åkte jag iväg och handlade lite mer olja för att fylla på..

Kommer ut till bilen och ser den där HEMSKA vita lappen sitta under ena vindrutetorkaren, 350kr böter på våran egen parkering utanför lägenheten! Visar sig att våran boendeparkeringslapp hade ramlat ner på golvet och självklart är de där carpark terroristerna här PRECIS den där dagen.

Det finns inget värre än att lägga pengar på "felparkering"

3 kommentarer:

Life sa...

Fy katten så surt. Tack för tipset på Insplanet, det var ju DÄR jag var, så jag sparade också massor. Hoppas fler hittar dit. Tycker det borde finnas med allt annat också. Det svåraste tycker jag är när man ska ta telefonen, mobilen. Jag smsar mer än jag ringer. Verkar som det finns miljoner olika avtal och varianter. Tror ändå jag har det ganska ok så länge jag har "bundit" mig till Telia och de betalar de 59. Får jag hoppas i a f, sen ska jag försöööka kolla.

Kan du inte bestrida det om ni HAR boendeparkering? Verkar idiotiskt att behöva betala bara för att den varit "skymd". Hoppas det löser sig =)

Jessica sa...

Men fyyy, så trist! Säger som föregående skribent; kolla om du verkligen måste betala böter när du står på din egen parkering, med eller utan lapp.

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
kikar in,har du kikat in hos mig?
välkommen till www.ekonomisktsinne.blogspot.com