onsdag 9 januari 2008

Fotografering på jobbet

Blev inkallad på obligatoriskt fotografering på jobbet igår, allt var frid och fröjd med gruppbild och en hyffsat glad fotograf som försökte få oss att le helt förgäves.

När bilder på oss var tagna och vi skulle gå så blev några av oss uppropade/utplockade ur massan för "extra foton" och jag var givetvis en av dom, företaget skall göra ett reklamblad och dom ville ha lite foton på medarbetare bland artiklarna i reklambladet, inte så farligt tänkte jag och ställde upp på sagda foto.

Nu så här i efterhand har jag lite blandade känslor, det här reklambladet kommer gå ut till över en miljon människor och jag vet inte ens om kortet blev bra? Tänk om man ser ut som en morgontrött missbrukare eller något sådan (ungefär som jag brukar se ut utan kaffe och utan tillräcklig sömn)

Förhoppningsvis kastar alla reklamen direkt och allt är frid och fröjd, i värsta fall återanvänds den där bilden flera gånger och jag är körd!

Rent ekonomiskt går det väl för mig som för alla andra, hyffsat dåligt på mäkiga -0,3% ungefär, inte så jättefarligt ändå

1 kommentar:

Jessica sa...

Haha...hoppsan. Håller tummarna för att du var ovanligt fotogenisk just igår.