onsdag 2 januari 2008

Störande "mygel"

Jag och flickvännen var och handlade idag, allt var frid och fröjd tills vi kom till kassan. Personen som stod framför oss lastade upp en hel del grejer på bandet och kassörskan knappade på. Min flickvän undrade om vi behövde en plastkasse eller två och jag vet att mannen framför oss hörde denna fråga. När han skall betala och har dragit sitt kort säger han till kassörskan "Just det! Jag behöver 2 påsar också", han vänder sig om och tar 2 påsar och hipps vipps blir han STENHÅRT ägd av kassörskan som säger "jaha, då får du trycka på avbryt så lägger jag till dom på ditt kvitto". Man ser verkligen hur förvånad han blir när hon vill lägga till 3kr på hans betalning.

Det värsta är att det är inte första gången jag ser detta, det verkar vara något folk har satt i system för att slippa betala för den där plastpåsen, när man väl har dragit sitt kort och betalat så antar de flesta att kassörskan inte orkar ta betalt för påsen också. Det har hänt mig också att jag glömt ta den där påsen men vissa verkar sätta i system att glömma påsen..

Snålhet är väl ok men till en viss gräns, det där är nästan stöld! :D

2 kommentarer:

Cristoffer sa...

kan inte annat än att instämma. Själv försöker jag oftast ta med egen västa eller kasse.

Miss Millionairess sa...

Har i England ger dom bort plastkassar overallt och det marks pa alla som ligger och skrapar overallt. Haller verkligen med om att det ar storande nar folk gor sant dar dock - hur desperat kan man vara egentligen.