onsdag 9 januari 2008

Elektroniknörden slår till igen!

Har på senare tid haft lite problem med att mitt grafikkort i datorn överhettar och för att den inte skall gå sönder så stänger den av sig, ofantligt störande om man sitter och spelar något med sina kompisar och småpratar via Skype. Så idag på morgonen (var ledigt idag) tänkte jag sätta mig och spela en stund, självklart överhettar skiten och jag blir arg och impulsiv. Nu en massa timmar senare och ca 3500kr fattigare har man ett nytt grafikkort och lite mer minne i datorn..

Det värsta är att jag kommer ångra detta om någon dag när jag ser hur lite pengar jag har kvar :(

Sen har jag även fått höra att vi kommer få en bra deal på en tv via jobbet och våran 25" hitachi tv från mitten av 90talet börjar bli lite dålig...

Känns som närmsta månaderna kommer bli lite oekonomiska men skall verkligen försöka lägga undan lite hela tiden ändå!

2 kommentarer:

Life sa...

Haha, passa på att köpa ALLT innan barnet kommer =)
Nä, skämt åsido. Visst är det bra att lägga undan hela tiden, men man måste få lov att slösa ibland. Sitter själv med en dator som är segare än något annat. 512 i minne och försöka köra CS-paketet och mecka med bilder ... ingen bra idé ... så det får nog allt bli lite slösa för mig med snart innan jag går "i taket", så jag förstår din frustration, VERKLIGEN. Och är det såna saker som känns viktiga tycker jag som sagt att man får slösa. Har liknande idéer med TV:n ... men jag VÄGRAR byta ut en fullt fungerande (efter mycket moget övervägande). Jag tänker också som så, att väntar man så sänks priserna liiite till och man kan "få mer för pengarna". Å andra sidan kan man råka ut för att det kommit så mycket nytt som man DÅ vill ha. Hjälp, vilket i-landsproblem, blir min nästa tanke, haha. Ser fram emot nästa teknikrapport =)

Martin för framtiden sa...

Mitt största problem är att jag alltid vill ha den där "bra" grejen.

Så kommer det en ny tv då väntar jag lite för att den skall gå ner i pris och vips så är den ur produktion eftersom det kommit en ny dyr modell...

Känns som jag aldrig kommer köpa den där tv'n :D