söndag 5 april 2009

Ibland blir det inte som man tänkt

Då jag jobbat hela dagen idag (japp precis hela dagen, 09:45->20:15) så planerade jag att lägga mig tidigt eftersom jag varit helt ofantligt trött senare delen av eftermiddagen. Hoppade i sängen ungefär 22:15 vilket är tidigt för mig då jag oftast jobbar sent på kvällen. Hade även min snart 10 månader gamla son liggande precis brevid mig i sängen. Precis när jag var på väg att somna bestämmer sig Felix för att maten han ätit idag inte var något vidare och som en miniatyr fontän dränker han hela mitten delen av sängen samt mig med en "Köttfärssås och äppelkompots" blandning.

Hur glad som helst sitter han mitt i detta och har världens största leende. Själv var man kanske inte fullt lika glad. Så nu med en nybadad bebis och ombäddad säng är det dags att dra sig tillbaka till sömnens fantastiska värld!

Spenderade 1kr idag, fick dricks på jobbet (nope jag jobbar inte i restaurang branschen) 40kr var det en äldre man som tycker jag var värd för bra service, så glad i hågen sprang jag ner till Willys och handlade läsk till alla mina medarbetare, väl framme i kassan kostade kalaset 41kr och då var det bara att dra fram kortet eftersom jag inte hade något löst.

4 kommentarer:

Fru S sa...

Vi får se det från den ljusa sidan. Felix verkar må bättre idag i alla fall =).

Sefo sa...

Skrattar... Är det sånt här som väntar?! =)

Life sa...

Usch stackars. Den tiden minns jag ... kräkande barn, hihi. (Och "Strävar": Ja, det är detta som väntar, fniss.) Hoppas han blir bättre snart =)

Martin för framtiden sa...

Japp, det är detta som väntar. Sov och gör allt roligt du kan nu för snart börjar det riktiga livet :D