torsdag 16 april 2009

Tid är pengar, men inte tvärt om

Läste i Per Pennings blogg om tid kontra pengar och kommenterade följande tänkvärda textbit.

Din tid är inte värd så mycket när du har mycket kvar av den, när du säljer din tid för pengar blir det mindre tid kvar. Tillslut är tiden en bristvara och pengar har man så det räcker och blir över.

Man kan dock aldrig köpa tid för pengar, bara tvärt om.
/Martin

Min egen tid går åt extremt fort numera, jobb, fru, barn och hela faderullan..
Om jag inte byter min tid mot pengar har jag inte råd med hyra och liknande, hela iden med att jag ville bli mer ekonomisk är att jag skall försöka det omöjliga senare i livet, det enda sättet att få mer tid för pengar. Helt enkelt att lyckas gå i pension lite tidigare och använda de åren på något du verkligen vill.

Till något helt annat
Idag har jag storhandlat för mina pengar, frun började få lite dåligt med kapital kvar på sitt dagsbudget konto så jag har fått hoppa in som räddaren i nöden (vi har dock delad ekonomi, så det är ganska lungt)

951kr gick det på mat idag, detta skall räcka till nästa lön och helst lite längre än så

Inga kommentarer: