tisdag 7 april 2009

Sålt mina fonder, köpt aktier istället

Sådär då var nästan alla fonder borta, de som ligger kvar är asienfonder hos SEB som tar någon extra dag att sälja.

Så idag har jag "storhandlat". För mig är det massor av pengar och för många andra är det piss och ingenting.

183 st ACAP Invest B (Känns som ett hyffsat högavkastande bolag)
9 st Axfood (Tror på iden med lågpris butiker, 9st aktier!!)
100 st Cision (Hade pengar över och dom var billiga)
300 st Eniro (När dom lyckas dumpa telekatalogen blir allt toppen)
19 st Hakon Invest (40% i ICA, tycker jag säger allt)
100 st SAAB B (En vacker dag får vi säkert sålt några jas)
100 st SCANIA B (Välskött bolag, tycker jag fick dom billigt)
173 st SEB A (Känns extremt undervärderat i långa loppet)
200 st eWork Scandinavia (Ingen aning, tänkte göra en deal när dom var övertecknade och "glömde" sälja av dom sedan)

Just nu värt 37440:- förhoppningen är att jag kan fortsätta att sätta in 10% av våran totala nettoinkomst varje månad, om det går kommer detta stiga snabbt!

Var på jobbet idag trots att sonen inte ville sova på hela natten, lyckades dock inte stanna hela dagen utan fick åka hem tidigare, av någon sjuk anledning blev jag extremt sugen på skrattande kon ost, ni vet sån där man köper i en rund förpackning och så ligger det massor av mjukostar inslagna i folie inuti! Blev även en Powerking energidryck och lite annat skräp jag egentligen inte behövde. Så idag blev det FAIL på 0kr's dagsbudgeten, 40kr försvann till willysgudarna på axfood. (därav 9st aktier, så lite gick till mig också)

1 kommentar:

Sefo sa...

Jag tror också på Axfood, just för att Willys ingår!
Galna ko-osten är en favorit här hemma också! =D