måndag 6 april 2009

kräksjukan?

Hopp, det verkar inte som det bara var "dålig" mat som gjorde att sonen var som en fontän igår. Nu ligger fru däckad också..

Av någon underlig anledning klarar jag mig alltid mycket längre innan jag blir dålig, problemet är att jag inte brukar klara mig undan. Illamående känslan kommer krypande och vips är det jag som sitter hukad på toaletten. Jobbigaste är att jag HATAR magsjuka och jag vet att jag antagligen inte kommer slippa undan.

(Känner redan att det känns lite konstigt i magen, detta kommer förmodligen bli en bedrövlig vecka).

Den enda ljusa nyheten är att jag idag inte spenderat ett öre. så ännu en 0a i protokollet!

2 kommentarer:

Sefo sa...

Vad drygt! Lider med er, krya på er alla och hoppas det inte blir alltför olidligt!

slantar sa...

oj,oj stackars er,hoppas du klarar dig.
jag har inte haft magsjukan på 13år!! så fort jag hör talas om kräksjukan någonstans,så säger jag: jag går en sväng och så är jag borta på promenad i cirka 3 timmar..verkar som att det hjälper.
däremot har jag fått envisa förkylningar med jobbig hosta som sitter i 3veckor varje år nu på våren i 3års tid..Dricker Cocillana-etyfin som måltidsdryck nästan!