torsdag 9 april 2009

Skatten

Loggade in på min skattedeklaration idag och skall fylla i K4 blanketten, fattar inget alls så det blir till att åka till min trevliga pappa så får han förklara. Antagligen är jag bara dum som ett spån..

omkostnadsbelopp?
Detta måste ju vara vad jag köpte aktierna för, om jag låter programmet räkna ut enligt schablonmetoden har jag mystiskt gjort en vinst på 20k, medans en vinst på typ 200kr är mer rimligt.

Bluä jag spyr på denna deklarationen :)

Summa summarum borde jag få tillbaka ca 6000:-
Känns som en trevlig bonus inför sommaren faktiskt!

Igår gjorde jag återigen av med 0kr! Börjar bli ganska bra på att inte köpa den där lilla läsken och att ta med mig matlåda hemifrån istället för att äta skräpmat i foodcourten.

2 kommentarer:

Sefo sa...

Gratulerar till fin återbäring! =)

Gruvar mig lite inför framtida aktieköp då det kommer till deklarationen...=/
Men men den dagen den sorgen...=)

Cristoffer sa...

Busenkelt!

Omkostnadsbelopp=det du köpt aktierna för plus courtage dvs det som står längst ned på courtagenotan. Dvs lägg in dina notor som omkostnadsbelopp så räknar datorn ut resten