torsdag 2 april 2009

Idag gick det ännu bättre

Våran aktieportfölj flög uppåt idag och nu väntar jag bara på vändningen nedåt igen, funderar på att sälja av alla fonder jag har då fonder inte känns rätt för mig.

Har ungefär 15000 i sådana, dom ligger totalt minus ca 40% och som alla andra småsparare vill jag egentligen att dom skall gå plus innan jag säljer dom. Men jag tror jag kan vända dom pengarna till pluspengar snabbare via aktier, samt att jag gillar att äga en del i ett företag istället för en del i en fond. Om jag nu ändå inte vill lägga så stor energi på att undersöka eventuella investeringar bör ett investmentbolag vara bättre än en "seb fond". Inga avgifter samt utdelningar..

Tål att funderas på under morgondagen.

Har nu också bara spenderat 9.50kr på 5 dagar, skall tilläggas att min fru står för alla matkostnader just nu och jag tar hela hyran samt bil och försäkringar. Tyvärr måste jag strax tanka bilen, då kommer dagsbudgeten gå ner lite!

2 kommentarer:

minna sa...

Hur fasiken klarar man sig på 9,50kr???

Martin för framtiden sa...

Min fru betalar all mat och jag betalar hyra och bil, så imorgon eller senare idag måste jag tyvärr tanka och då går några dagars budget åt skogen.

Dock måste jag säga att det är ganska skönt att skippa alla småtransaktioner som en läsk här och något annat litet där.

Vi har även gratis Kaffe/te/choklad och frukt på jobbet så jag går och plockar i fruktkorgarna istället för att handla något själv.