torsdag 16 april 2009

Min chef har sagt upp sig

Igår ringde min chef och sa att han hade sagt upp sig med omedelbar verkan efter en dispyt med företagsledningen. Kan säga att jag blev ganska förvånad då inget av denna dispyten har märkts på våran avdelning.

Detta är givetvis tråkigt då jag kommer bra överens med denna person och vi har jobbat tillsammans i ungefär tre år, men då jag är vad vi på vårat företag kallar "andreman" på våran avdelning är chansen stor att jag får ta över hans position, något som hade inneburit mycket bättre arbetstider samt höjd lön. Man blir även tjänsteman något jag inte är i dagsläget vilket även detta innebär förmåner som längre semester (6veckor istället för 5) och helt ok interna sjukvårdsförmåner.

Företagsledningen kontaktade mig igår och vill ha ett möte på måndag om hur vi skall göra i framtiden, men då dom igår kallade in alla på avdelningen till ett möte (och jag var ledig, så jag var inte där) så hintade dom om att det inte blir någon ny chef på våran avdelning medans jag inte kan se hur det skulle fungera.

Så nu kommer jag gå och fundera på detta konstant fram tills på måndag, hur jobbigt som helst när man vrider och vänder på situationen i huvudet och hittar för och nackdelar överallt..

Hade varit skönt om det var tisdag i nästa vecka redan nu

7 kommentarer:

Sefo sa...

Hoppas helgen går fort för dig, och att mötet ger det du hoppas på. Arbetet som chef låter onekligen mkt bra! =)

Per Penning sa...

Gör inte chefens jobb av bara farten. Det är kanske det de hoppas på?

Anonym sa...

Håller tummarna för dig, du är värd all framgång!

minna sa...

håller också tummarna för dig!! =)

Anonym sa...

Lycka till! Frugan?

Fru S sa...

Anonym: Jaså så du läser både på fl och min mans blogg? =)

Anonym sa...

Lojaliteten behöver nu visas mot företaget och ledningen. Inte mot dina arbetskamrater/de du jobbat med. Klarar du av den omställningen?
Värt att fundera på.