tisdag 27 november 2007

Börjar bli sugen på nytt jobb

En arbetskamrat till mig fick ett drömjobb häromdagen och kom glatt in och sa upp sig igår, själv blev man grymt avundsjuk och nu känns hela jobbtillvaron helt förstörd (jag jobbar dock bara med missnöjda kunder som har alla möjliga och omöjliga personliga problem).
SÅ! nu har jag kollat på vårat eget företag om det finns något annat man kan göra och har hittat en it-tekniker tjänst jag är intresserad av, får jag inte den eller kan omförhandla min egen så är jag rätt sugen på att börja söka annat.
Dock måste jag säga att jag tjänar helt ok när man räknar in OB och liknande, men jobbar överdrivet mycket så man börjar tröttna helt enkelt.

Hur länge bör man stanna på samma ställe som längst? Känns inte riktigt som man kommer någonstans där jag är nu..

Inga kommentarer: