torsdag 22 november 2007

Minus!

Idag (eller rättare sagt igår) så gick mina fonder ner till ett nytt bottenrekort på -3,5%. Inte så jättefarligt dock tror jag inte det är stopp än på ett tag. Tror jag börjar förstå varför svensken säljer när det går dåligt och köper när det går bra, det är den där känslan man får när man loggar in och ser att "fan också, dom har gått ner ännu mer...". Nu har jag inte så otroligt mycket sparat, ca 20000 men tänk om man suttit på 3-4miljoner, då hade de där 3.5% svidit lite mer.

Tänker dock inte sälja av något även fast det är den känslan som infinner sig!
Stå på er och tillslut kommer det vända, detta är något långsiktigt jag gör som är planerat på 10år och om det går ner lite här hoppas jag att det går upp dubbelt någon annan gång.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Själv är jag kanske lite knasig, men jag köpte mina första fonder istället för att sälja häromdagen. Igår gick de ner 0,01kr (av 2500kr), helt okej tycker jag.

Martin för framtiden sa...

Jag tror att du gör helt rätt i att köpa nu, visst det kanske går ner en liten bit till men det kommer att vända och då är man glad att man köpte när det var "billigt" istället för att vänta på vändningen och få betala mycket mer för samma andelar i eventuella fonder

Miss Millionairess sa...

Japp, jag vet vad du menar. Rent logiskt vet man ju att det inte egentligen spelar nagon roll med langsiktiga investeringar men det gor ooont att se alla minusstreck nar man loggar in....