onsdag 21 november 2007

Med en tår i ögat har jag gått ner på minus

Idag är första gången någonsin sedan jag satte pengar i en fond som jag ligger minus...
Köpte Latinamerika fond någon gång efter sommaren förra året och har småhandlat ända tills nu utan att någonsin ha glidit ner på minus men nu har det hänt. -1,38% och i pengar någonstans runt 300kr. Dock hänger jag inte läpp för det, sånt här händer och de där fonderna kommer gå upp i framtiden gäller bara att ha tålamod och inte sälja allt bara för att man fått en liten motgång.

Jag tror man skall ta det lite försiktigt just nu, självklart köper man allt väldigt billigt när allt går minus men det hjälper inte om börsen fortsätter att falla. Skall småinvestera under en tid så att man köper till fallande kurs och är med hela vägen ner tills att det vänder. Då kommer antagligen alla småköpen på vägen att gå mycket plus även om de gått lite minus på väg dit!

Inga kommentarer: