söndag 18 november 2007

Pengar på konto - lån

Nu när månadsskiftet kommer skall jag lägga ut hur mycket jag har i fonder och liknande samt vad jag har i lån. Dock har jag inte bestämt mig om vi skall betala av våra lån så snabbt som möjligt eller om jag skall investera de pengarna för en möjligen högre "vinst". Dock är min ränta på mitt billån löjligt hög och hade varit ganska skön att bli av med, för att man skall gå med vinst på investeringar istället måste jag nog upp i 12-13% om året minst och det är ju mer än vad börsen statistiskt går upp per år..

Får nog klura på det där lite

1 kommentar:

Miss Millionairess sa...

Personligen skulle jag nog hellre bli av med lanet. Det kanns inte lika glamourost att betala av som att investera forstas men vad skont nar det ar borta! Fast det ar ju bara min personliga asikt forstas ;-)