fredag 23 november 2007

Ny lön nya bekymmer

Idag damp lönen ner igen, denna månaden kommer det nog inte sparas så mycket tyvärr.
Sammanlagt har vi ca 23-24k tillsammans efter skatt denna månaden och efter räkningar, bil och allt annat denna månaden kommer jag vara glad om vi sparat något alls.

Det är ju detta med julklapparna...
Jag har två skilda föräldrar som båda gått vidare med nya partners (för längesen dessutom) vilket gör att jag som är äldst har en hel skara med syskon, närmare bestämt 5st. Sen skall man alltid köpa något till föräldrarna som en "tack" för att man får något tillbaka.
Det jag inte gillar med det här är alla önskningar man får, "jag vill ha en sån här, eller en sån här" och oftast är det ju inget symboliskt billigt alla önskar sig heller utan dom vill att hela släkten skall lägga ihop för att köpa den där nya datorn eller kameran. Om jag hade sluppit köpa julklappar till alla andra hade jag utan problem kunnat köpa vad jag nu önskar mig själv. Självklart förstår jag att mina småsyskon som är i 10-18års åldern inte har råd att köpa det dom vill och dom får gärna något av mig men att äldre personer som tjänar tillräckligt själva skall "önska" sig saker (för dom blir självklart besvikna om dom inte får det dom har önskat sig eller hur).

Ajaj vilken julkritiker jag känner mig som, men jul är inte min grej tacka vet jag midsommar!

Inga kommentarer: