torsdag 8 november 2007

Värdeökning, roligare än nya prylar

Jag har precis börjat min resa mot min familjs bättre framtid genom att börja placera/spara pengar. Som de flesta andra såg jag sparande som något väldigt tråkigt och något man kan börja göra när man fyller 40 men oj vad fel man kan ha. Att börja investera pengar och tid i att få sagda pengar att växa är hur roligt som helst, jag sitter nästan maniskt och kollar trender, värdeökningar/minskningar och läser om andras erfarenheter och tips. Detta är utan tvekan något av det roligaste jag engagerat mig i de senaste åren och om någon där ute nu mot förmodan skulle läsa detta ger jag er tipset att starta direkt, den där 1000lappen i månanden känns som ingenting men jag lovar att du snart kommer att sätta in så mycket du bara kan!

Sen har jag också börjat att se nya prylar på ett annat sätt, för bara någon månad sedan var en ny platt-tv någonting jag var tvungen att köpa. Tanken var att jag och tjejen skulle spara ihop till 20000kr och ha på en "nödfallskonto" och allt över de pengarna kunde vi köpa prylar vi ville ha. 20000kr finns nu istället i fonder och jag har inga planer på att byta ut min fina tjocktv längre, tänk va mycket pengar den där platt-tv'n är om några år om nu börserna går bra? Om inte annat kan jag köpa en mycket bättre tv längre fram och då kommer alla som köpt sina tvapparater idag också att vilja ha nya.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: