torsdag 15 november 2007

Så nära men ändå så långt borta!

Sådär nu är det snart lönedags igen, ca en vecka kvar och det märks i plånboken. Jag måste dock säga att jag är något helt fantastiskt stolt över mig och tjejen denna månaden. Just nu har jag 498kr kvar på mitt "vanliga" konto och tjejen har nog ännu mindre kvar på sitt men jag tror ändå att vi kommer klara oss till nästa lön på de pengar vi har kvar.

Det som är bra med detta är att vanligtvis brukar jag ha ungefär en tusenlapp kvar på kontot vid detta laget och tjejen som har varit studerande innan brukar ha fått pengar av mig eftersom hennes tagit slut, denna gången må vi ha lite mindre kvar men vi har lagt undan 10000! kr denna månaden.

Vart har alla pengar tagit vägen de andra månaderna? Visst har tjejen tjänat mindre tidigare men låt säga att det handlar om 3-4000kr/mån, då är vi ändå ca 5-6000kr plus nu. Om man tittar på de saker vi har här hemma så kan jag inte säga att vi har direkt lyxiga prylar och det känns inte som om vi köper speciellt mycket ändå tar alltid ALLA pengarna slut, visst är det konstigt?

Sen var det ju det här med läsken, att lägga ner helt känns inte som ett allternativ utan en mer moderat konsumption är nog det som gäller. Man skall nog inte sluta dricka läsk helt då jag tror att mitt liv blir aningen "fattigt" utan den där colan till den där enstaka pizzan nångång ibland. Dock skall jag försöka följa en av mina kära kommentatörers råd om att inte ha läsk hemma, det kommer göra stor skillnad både i plånboken och på midjemåttet!

Inga kommentarer: